Mitkä ovat työajan jouston mahdollisuudet hybridi- tai etätyössä? Miten työnantaja voi toteuttaa etätyön valvontaa ja millaisia teknologioita siihen on sallittua käyttää? Miten tietosuoja tulee huomioida etä- ja hybridityössä? Mitä ottaa huomioon, jos työntekijä haluaisi työskennellä ulkomailta käsin? Mitä on huomioitava etätyöläisen vakuutusturvaan liittyen?
Etätyö on tullut organisaatioihin jäädäkseen. Lisäksi monissa työyhteisöissä on omaksuttu hybridimalli, eli monipaikkainen työ, jossa työtä tehdään vuorotellen etänä ja toimistolla. Hybridityö tarjoaa monenlaisia etuja, mutta se on tuonut myös mukanaan uudenlaisia haasteita ja tarpeita päivittää yhteisiä pelisääntöjä ja ohjeistuksia.
Tässä webinaarikoulutuksessa saat kattavan tietopaketin ajankohtaisista ja olennaisimmista työlaki- ja tietosuojakysymyksistä etä- ja hybdridityöhön liittyen. Webinaarissa käsitellään myös etätyöntekijän työsuojelukysymyksiä.
Työoikeuden ja tietosuojan kokeneet asiantuntijat pureutuvat webinaarissa mm. seuraaviin kysymyksiin:
- Millä tavoin työnantajan tulisi ohjeistaa työntekijöitään etätyöstä tai hybrimallista?
- Miten työntekijöiden tasapuolisen kohtelun velvoite tulee huomioida etätyössä ja hybridimallissa?
- Voiko työntekijä kieltäytyä palaamasta lähityöhön tai siirtymästä hybridimalliin ja millä seurauksilla?
- Mitkä ovat työajan jouston mahdollisuudet hybridi- tai etätyössä?
- Mitä ottaa huomioon, jos työntekijä haluaisi työskennellä ulkomailta käsin?
- Miten työnantaja huolehtii hybridi- tai etätyössä työntekijän terveydestä ja turvallisuudesta kuten työergonomiasta ja työn oikean tasoisesta kuormituksesta?
- Mitä on huomioitava vakuutusturvan kannalta?
- Miten tunnistaa ja hallita etätyöhön liittyviä tietosuojariskejä?
- Mitkä ovat työnantajan vastuut työtilojen järjestelyistä, tietoturvasta ja tietosuojan huomioimisesta?
- Miten työnantaja voi toteuttaa etätyön valvontaa, ja millaisia teknologioita voidaan sallia?
- Kenen vastuulla on, jos tapahtuu tietovuoto?
- Tietojen käsittely – maantieteelliseen sijaintiin liittyviä kysymyksiä?
Webinaari on osa HR & tietosuoja -webinaarisarjaa. Voit osallistua tähän yksittäiseen webinaarikoulutukseen tai edullisesti koko webinaarisarjaan (linkki).
Kenelle?
Koulutus on tarkoitettu kaikille henkilöstöhallinnon asiantuntijoille ja esihenkilöille sekä työelämän tietosuojan ja työlainsäädännön parissa työskenteleville. Koulutus soveltuu sekä yksityisen että julkisen sektorin toimijoille. Erityisesti koulutus on suunnattu seuraaville:
- Esihenkilö
- Henkilöstöjohtaja
- Henkilöstöpäällikkö
- HR-asiantuntija
- Palkkahallinnon asiantuntija
- Työoikeusjuristi
- Henkilöstöjuristi
- Tietosuojajuristi
- Tietosuojavastaava
Koulutuksen osallistuja saa:
- Monipuolisen ja asiantuntevan webinaarikoulutuksen etä- ja hybridityön erityiskysymyksistä.
- Mahdollisuuden esittää kysymyksiä ja kommentteja kouluttajille ennakkoon sekä koulutuksen aikana webinaarin chatissa. (Lähetä ennakkokysymyksesi: asiakaspalvelu.koulutukset@edilex.fi)
- Koulutuksen webinaaritallenteen puolen vuoden ajaksi käyttöönsä.
- Edilex-verkkopalvelun käyttöoikeuden määräajaksi (alkaen ilmoittautumisesta ja päättyen neljä viikkoa koulutuksen jälkeen).Kun haluat ottaa palvelun käyttöösi, toimi näin.
Haluaisitko tilata omalle organisaatiollesi räätälöidyn koulutuksen? Tutustu tilauskoulutuksiimme.
Alennukset & Edut
- Edilexin käyttäjät: -20% koodilla EDILEX20
- Creditan käyttäjät: -20% koodilla CREDITA20
- Julkisen sektorin sekä yleishyödyllisten yhteisöjen edustajat: -15% koodilla JULKINEN
- Juristiliiton jäsen: -20% koodilla JURISTILIITTO
Alennuskoodien alennus lasketaan 1 hlö perushinnasta. Alennuksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin.
Varmista paikkasi koulutuksessa ilmoittautumalla viimeistään kaksi viikkoa ennen koulutuspäivää.
Ryhmäetuhinnan saa, kun samasta organisaatiosta ilmoitetaan monta osallistujaa samalla kertaa.